Spor o budoucí podobu ulic Husitské a Koněvovy
Ulice Husitská a Koněvova do křižovatky Ohrada čeká nezbytná rekonstrukce vozovky. O tom, jaký výsledek přinese oprava těchto rušných komunikací, o kterou žádala MČ Praha 3 již v roce 2010, by měly rozhodnout následující týdny a měsíce. Projekt rekonstrukce vozovky, který připravila Technická správa komunikací (TSK) a má už schválené územní rozhodnutí, totiž kritizuje Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Jaké jsou tedy priority projektantů TSK, a naopak urbanistů z IPRu?
Původní projekt TSK počítá s čistě technickou rekonstrukcí, IPR je pro lepší architektonicko-dopravní ztvárnění.
- Přechody pro chodce, u kterých projekt TSK předpokládá vznik středního dělícího ostrůvku tak, aby byla dodržena maximální přípustná šířka přechodu, navrhuje IPR řešit zúžením vozovky na normovanou šířku tak, že se v místě přechodu rozšíří chodníky na úkor vozovky (vysazení chodníkové plochy do vozovky).
- Projekt TSK počítá s minimálním úbytkem parkovacích míst v ulicích, IPR nepovažuje parkovací místa v dané lokalitě za prioritní.
- TSK nepočítá s ohledem na přítomnost stávajících inženýrských sítí s výsadbou zeleně, IPR požaduje výraznější výsadbu.
- Projekt TSK také nepočítá s doplňováním dalších přechodů pro chodce, IPR je chce doplnit na všechna ramena křižovatek.
- Na základě požadavku DP projekt TSK počítá s umístěním zastávek městské hromadné dopravy v zastávkových zálivech. IPR je pro zastávky v jízdních pruzích.
- Projekt TSK řeší i „zkulturnění" prostoru parkoviště na Ohradě, podle IPRu by tento prostor neměl být řešen.
Kritika magistrátních urbanistů dokonce vedla ze strany hlavního města, jako investora, k pozastavení zpracování dokumentace potřebné pro vydání stavebního povolení, a nyní se čeká se na změnu projektu podle požadavků IPRu. Praha 3 důrazně požaduje, aby se obě tyto organizace dohodly a v co nejbližším termínu byla provedena rekonstrukce.
Městská část chce ovlivnit výslednou podobu projektu
Přestože obě organizace - jak TSK, tak IPR jsou řízeny magistrátem, jimi prosazené návrhy do budoucna zásadním způsobem ovlivní podobu obou komunikací v Praze 3, a tedy i komfort zde žijících obyvatel.
Městská část Praha 3 proto chce ještě před konečným rozhodnutím o budoucí podobě Husitské a Koněvovy ulice aktivně vstoupit do přípravy této investiční akce a jednat o počtu parkovacích míst, rozšíření chodníků, a naopak zúžení vozovky tak, aby Husitská a Koněvova získaly na kráse, a přitom jejich technické řešení zohledňovalo co nejvíce požadavků zde žijících lidí.
Zástupkyně starostky pro dopravu Lucie Vítkovská proto odeslala 18. června dopis náměstkovi primátorky hlavního města Prahy Petru Dolínkovi, v němž vítá vypracování nové studie rekonstrukce komunikací Husitská a Koněvova, která by brala v potaz budoucí urbanistický rozvoj, nikoliv pouze rekonstrukci vozovky samotné.
V dopise také upozorňuje na skutečnost, že komunikace není ve stavu, kdy by bylo možné odkládat její rekonstrukci, a to vzhledem k vytíženosti a poškození. Pokud by se tedy předložení nové studie výrazně opozdilo, bude městská část Praha 3 preferovat již existující připomínkovaný návrh TSK, na který již bylo vydáno územní rozhodnutí.